یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۲۷:۱۸

بررسی پرداخت یارانه نقدی سوخت به مالکان شناور در وزارت نفت

باشگاه خبری فراساحل: موضوع پرداخت یارانه نقدی به مالکان شناورها به وزارت نفت ارجاع شده و کارگروه‌های تخصصی در این وزارتخانه مشغول بررسی آن هستند. رئیس کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی پرداخت یارانه نقدی سوخت به مالکان شناور در کارگروه‌های تخصصی وزارت نفت خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز سیدمهدی هاشمی تصریح کرد: موضوع پرداخت یارانه نقدی به مالکان شناورها به وزارت نفت ارجاع شده و کارگروه‌های تخصصی در این وزارتخانه مشغول بررسی آن هستند.


وی با بیان اینکه این کارگروه‌ها به زودی در رابطه با یارانه نقدی به مالکان شناور اظهارنظر می‌کند، یادآور شد: دولت ههوز تصمیمی در این رابطه اتخاذ نکرده است. هاشمی  با اشاره به نگرانی دولت در خصوص سوء استفاده احتمالی به دلیل دو نرخی شدن سوخت با پرداخت یارانه نقدی به مالکان شناور،‌ اظهار داشت: با اینکه مالکان شناورها طیف کثیری از حمل‌ونقل کالای کشور را  انجام می‌دهند اما چند ماهی است آنها را با افزایش نرخ سوخت از حمایت‌های اولیه دولتی محروم کرده‌ایم.


رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: وقتی امکانات و تسهیلاتی را حذف می‌کنیم باید جایگزینی هم برای آن درنظر گرفته شود، به نوعی خدمات دیگری به این بخش بدهیم تا بتواند درصدی از موانع موجود در این کسب‌و کارها را از میان برداشته شود. هاشمی  اواسط تابستان امسال با اشاره به بررسی پرداخت یارانه نقدی به مالکان شناورها به جای سوخت یارانه‌ای خبر داده و در گفت‌وگو با مارین تایمز گفته بود: در خطوط بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، جاده‌ای و دریایی ناچاریم قیمت سوخت را دقیقا به نرخ بین‌المللی آن نزدیک و محاسبه کنیم، متاسفانه بخش عمده قاچاق سوخت از طریق دریا (شناورها) صورت می‌گیرد و بنابراین باید نرخ سوخت را به نرخ خارجی آن نزدیک کنیم.


وی با بیان اینکه در نظر داریم برای شناورها یارانه نقدی در نظر گرفته شود، تصریح کرده بود: اینکه بخواهیم همچنان سوخت یارانه‌ای را در اختیار شناورها قرار دهیم، ممکن نیست، از این رو با اتخاذ تمهیداتی، درصدد کمک به مالکان کشتی هستیم. پیش از وی، آرامی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نیز از موافقت وزیر نفت با تجدید نظر در قیمت سوخت تحویلی به شناروهای دریایی خبر داده و گفته بود: در جلسه کمیسیون عمران مجلس با وزیر نفت، آقای زنگنه پذیرفت که در نحوه عرضه سوخت به شناورهای دریایی تجدید نظر صورت گیرد.


وی افزود:بر این اساس یا قیمت سوخت عرضه شده به شناورها تغییر خواهد کرد و یا اینکه بر اساس حجم باری که توسط شناورها جابجا می‌شود سوخت به آنها تحویل داده شود. وی از تشکیل یک کمیته با حضور اعضای کمیسیون انرژی و مدیران وزارت نفت خبر داده و گفت: این کمیته راهکارهای مناسب پیشنهادی برای کاهش مصرف انرژی و تأمین انرژی مورد نیاز مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را جهت تدوین برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و بودجه سال 95 بررسی می‌کند.



  کد خبر : 993
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :